reklama

Básne

Básne tie, ktoré si našli cestu do mojej pamäte. Nech sa i vy zamilujete :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Josephine Wall
Josephine Wall (zdroj: zdroj nižžiše (súvisiace články))

Most

Tak sme svoj život žili
ako brehy rieky.
Tie na každom kroku
o vlások širšie
idú do mora.

Bála si sa,
že jedného dňa
na môj breh nedovidíš.

Prevrával som ťa:
kde sa brehy stretnú,
rieka vysychá.

Postavila si most.



-Juraj Andričík-

___________ *


O našom stretnutí

Ani si nepamätám, kedy si sa stal iskrou,
len z tvojho jasu vo mne pribúdalo svetla,

a keď som si ťa rozžiarená stretla,
už dávno vo mne - cudzí bol si blízko.

Ľúbim ťa. To je zvítanie.
Som ako deň a ty v ňom svitanie.



-Magda Baloghová-

___________ *

Marína

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

I.

Beda kto v mori vidí len vodu, 
kto nepočuje nemú prírodu, 
a v skalách vidí len skaly

Marína

II.


Marína moja teda tak sme my
Ako tie božie plamene
Ako tie kvety na chladnej zemi
Ako tie drahé kamene

Padajú hviezdy,
aj my padneme.
Vädnú tie kvety,
aj my zvädneme.
A klenoty hruda kryje.

Ale tie hviezdy predsa svietili
A pekný život tie kvety žili
A diamant v hrude nezhnije !


-Andrej Sládkovič-

___________ *

Verš prvého dňa


Dnes zazvonil o dlažbu
medený októbrový list,
a ty si prišla,
musela si prísť.
Tak sme zišli, celkom neznámi,
ako dva hlasy prudkej ozveny
medzi horami.

Prv než si prišla,
znal som o tebe,
vídal som zjav tvoj vábivý.
Myšlienky moje tebou plné boli,
v nich celoval som ťa
i proti tvojej vôli,
lebo som v láske netrpezlivý.

O tom som ti však slova nezradil,
lebo si príliš spanilá,
do srdca tvojho nevnikol som ešte,
preto sa bojím,
že bys´ ma celkom nepochopila.

Keby si bola ku mne ľúbezná,
keby si bola moja princezná,
nechal bych svet a jeho vzmach,
čakával by ťa v daždi, v hmlách
a neobstál, kde nebolo by ťa.

Prekrásne býva milovanie,
keď príde zima,
snežia nebesá,
keď oči očami sa hrejú
a ruka v ruke chveje sa.

Keď som ja tieto veci skúmal,
bola si ešte malá,
nuž učil bych ťa tomu šťastiu,
keby si o to stála.

Poznáme sa len jeden deň.
Máme sa poznať roky?
Neviem.
Dnes píšem tento verš,
tu pod tvojimi obloky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama



-Ján Smrek-

__________ *

Modlitba pokoja

Sprav zo mňa nástroj tvojho pokoja,
kde nenávisť je, daj mi lásku siať,
kde krivda je, kiež právo vrátim zas,
do pochýb daj mi vieru prinášať,
kde zúfalstvo je, prísť zas s nádejou,
a kde je smútok, radosť vnesiem rád,
kde temnota je, šíriť chcem tvoj jas,
veď v dávaní je naše obdarenie,
odpusťme, aj nám bude odpustené,
so smrťou rodíme sa do večeného žitia,
lebo taký je Zákon premeny.



-Sv. František-

___________ *

*

Od slnka sa učiť vydávať teplo
od oblakov sa učiť ľahko plynúť
od vetra sa učiť dávať podnety
od vtákov sa učiť naberať výšku

od kvetín sa učiť žiarivosťi
od kameňov sa učiť stálosti
od listov na jeseň sa učiť nelipnutiu
od búrky sa učiť dôraznosti

od dažďa sa učiť štedrosti
od Zeme sa učiť materskosti
od Mesiaca sa učiť premenám
od hviezd sa učiť byť jedným z mnohých
od ročných období sa učiť, 
že život vždy znovu začína

SkryťVypnúť reklamu
reklama


-Uta Latenford-

___________ *

Poviem ti to bozkom

Pýtaš sa ma prečo mlčím
Je mi s tebou dobre
Vety píšem iba očami
Moja ruka tvoju učí
Kedy vášeň zovrie
Iba láska lásku očarí

Keď chceš vedieť či ťa ľúbim
Tak narátam do sto
Slová sú len smutné vŕby
Poviem ti to bozkom

Keď mi veríš Ja ti verím
U mňa nie si hosťom
Hádky sú len čierne diery
Poviem ti to bozkom

Pýtaš sa ma prečo nespím
Chcem sa ticho dívať
Muž je v spánku dieťa šťasteny
V ňom sa pravda skrýva
Ten najkrajší darček od ženy



-Ľuboš Zeman-

___________ *

So srdcom na dlani hladí báseň svojím poznaním


Ktokoľvek by chcel viac nazrieť do mojej záľuby ohľadom týchto básní,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

rada sa podelím v správe a v maily.

Tu som to chcela ponechať na vás

Každý si predsa slastne

ku láske k piesňam

rád hľadá cesty vlastné


:)



Miriama Komorová

Miriama Komorová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

What if i fall?Oh, but my darling,What if you fly Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu